4day trip: Niš & Skopje / #balkanhledac

Bol február, mesiac keď u nás doma bol Ivan nonstop vkuse a bolo to skvelé! Kde sú tie časy... Zimou unavený Ivan uvidel lacné letenky a presvedčil nás na 4-dňový super bizár výlet do Nišu a Skopje. Plán bol ísť do Bratislavy blabla carom, prespať u Mišky, na druhý deň odlietať na obed do Nišu, tam si nechať veci v úschovni, ísť do mesta a nočným busom ísť do Skopje, kde potom dve noci spíme a letíme odtiaľ naspäť do Bratislavy, odkiaľ zase blabla carom ideme do Prahy :D.... ADVENTURE TIME!

Pár dní pred odletom, Kaa nemala náladu na mňa a Ivana, že s nami nechce a že nemá prachy... takže mini drámička pred výletom musí byť.... to by sme neboli my.
Našťastie sme u presvedčíli nech ide.. :D

Cesta blabla carom pohodka. Išli sme bez Ivana, pretože ten už si dával randíčko na obed v Bratiske hehe... V noci sme si trošku spravili pártošku u Mišky v jej najkrajšom byte na svete, kde sme jej nechali bordel, vypili všetko víno a Kaa jej nechala tľapky na stene :D. Ráno sme zašli na falafel, do Lidlu a s 300 prestupmi sme sa dostali na letisko, kde Ivanovi zhabali krém a testovali na drogy :D....ok.

V lietadle to strašne smrdelo, ale prežili sme to spolu s ďalšími Čechmi a Slovákmi, ktorých očividne nalákali letenky za 600kč sme prileteli na mini letisko v Niši. Odtiaľ sme sa busom vypravili na autobusovú stanicu, kam nás nechceli pustiť dokým si nekúpime lístky, takže sme sa museli rozhodnúť o koľkej pôjdeme do Skopje. Vybrali sme si bus okolo 3 ráno, že to určite dovtedy dáme bez spánku :D, Kaa nebola moc nadšená ale tak boli sme dvaja proti jednej, tak sme ju ukecali... :D.
Niš je super mesto, dá sa tam chodiť všade pešo, je tam mini rieka, pevnosť a super architektúra. Kto má čas, nech ide kuknúť do parku, kde sa nachádza tento monument a suchozemské korytnačky. My sme ho už videli pred 2 rokmi, takže sme len stokovali vonku, hľadali vegan reštiku (neúspešne) a popíjali drinky. Mysleli sme si, že dáme nejakú párty, ale tak sme boli unavení, že sme nakoniec len chodili z podniku do podniku v zlej nálade :D. Tešili sme sa už na autobus, do ktorého keď sme nastúpili, bol úplne plní divných ľuďí, prevažne mužmi. Každý sedel na dvojsedačke sám a nikto sa nechcel presunúť. Všetci na nás samozrejme neskutočne čumeli a príjemné to ani náhodou nebolo. Nakoniec sme si sadli vzadu do päťky, kde sedeli nejakí puberťáci, čo nás skoro celú dobu čekovali, čo máme na sebe. O 6 ráno sme si pekne vystúpili a dali skontrolovať pasy na hranici. O 2 hodiny sme už boli v Skopjii, kde sme si dali rannú polhodinovú prechádzku zo stanice na airbnb. V meste neboli žiadni ľudia a my sme si tam pripadali ako na nejakom hollywoodskom set upe filmu. Obrovské fake lode ako reštaurácie v plytkej rieke, na mostoch čo meter to socha, zvláštne nové rímsko-grécke budovy. Vyzeralo to tam ako v nejakom Las Vegas, čo sa nám nakoniec aj potvrdilo, keď sme si o tom našli na Wiki o projekte Skopje 2014 (Some residents see the scheme as the embodiment of nationalism by a conservative government focused as much on giving the metropolis a facelift as changing the nation's history and have described it as a mini-Las Vegas while others appreciate its classical nod to the past.) V polke cesty nás začali prenasledovať dvaja psy, tesne pred naším airbnb sme sa ich striasli. Airbnb bolo krásne zariadené ako u babičky. Konečne sme sa umyli a dali nap time. Zašli sme si na obed do vegan bistra, ktoré bolo úplnou náhodou 5 minút od nás, takže sme tam chodili už vkuse :D. Večer sme prišli úplne vyčerpaní, že si dáme zase nap a budíka a potom pôjdeme von. Hm a čo sa stalo samozrejme, nikam sme nešli... :D. Zobudili sme sa až ráno. Druhý deň sme sa zase len motali po meste a snažili sa nájsť nejaké vegan miesto, pretože to naše bolo zavreté. Moc sme nepochodili, tak sme šli na pizzu. Cestou na airbnb sme si nakúpili pitivko na večer - mimosku. Večer sme sa vychystali von a samozrejme nikde nič žiadne kluby otvorené a žiadne pártošky. O 2 ráno sme to zabalili a šli spať. Naspäť sme leteli s WIZZ AIR a tam je povolená len jedna taška, takže som si musela na seba navliecť 3 topy a 2 spodky aby sa mi ruksak zmestil do mojej mini cestovnej tašky :D. Na pultíku som si tam zabudla ešte mobily, takže som sa musela vracať cez kontrolu naspäť pre ne... Ak by toho ešte nebolo dosť niekto pred vstupom do lietadla upustil sklenenú vázu, takže sme mali asi hodinu meškanie... :D. Hm a v Bratislave zase nechceli pustiť Kaa cez kontrolu, pretože sa na svojom občianskom nepodobá... :D. Nakoniec ale cesta do Prahy blablacarom bola v pohode myslím.

ph.: me & Kaa & Ivan
on the last photo I'm wearing secondhand treasures and earrings from Miška